lørdag den 26. juni 2021

Så gik der et år...

Og der er sket rigtig meget det seneste år. Sidst jeg skrev, stod vi i slutningen af vores sommerferie og jeg kunne berette om en svær tid. Sommerferien var skøn, men hverken efteråret eller vinteren bragte voldsomt meget ændring med sig. Corona satte en stopper for rigtig mange ting og der er i skrivende stund et efterslæb, vi stadig kæmper med. 

Det lyder måske også ret voldsomt og lidt kryptisk at skrive det sådan. Men jeg er ikke lige helt klar til at dele udfordringerne endnu, så det må i have til gode. 

Men det har jo ikke alt sammen været op ad bakke. Blandt andet, så nåede min ansættelse hos Borean Innovation vejs ende i slutningen af maj og det lykkedes mig allerede tilbage i april, at lande en ny stilling. Det var den mest fantastiske følelse og en kæmpe sejr, for denne gang var det ikke netværk eller manglende alternativer, der havde gjort, at jeg fik stillingen - det var min fortjeneste alene og det føles fantastisk!

Jeg startede den 1. juni som jurist hos Region Nordjylland og har nu været her i 26 dage. Det er igen inden for et nyt område af juraen, men jeg er efterhånden ret erfaren i at omstille mig rent fagligt også, så det har ikke skræmt mig. Hvad bedre er, at en fast stilling og har gjort mig rigtig godt!

I næste uge skal jeg vaccineres og jeg glæder mig! Dog kan den ikke nå at komme til at gælde som Coronapas, inden vi skal på ferie, så der skal lige lidt tests til indimellem i ferien også. Jeg har endnu ikke prøvet en af de der hurtigtests i næsen, men det kan godt være, at jeg må overgive mig her i ferien, så vi ikke skal vente så længe på at få resultatet. Jeg har det bare ikke så godt ved tanken om at få sådan en pind op i næsen!

Sommerferien står også snart for døren. Vi har ferie i uge 28-30 og har masser af aktiviteter planlagt allerede. Det største er, at vi i år har booket ophold i Lalandia Billund og skal traditionen tro selvfølgelig også i Legoland i den forbindelse. Derudover har vi forlænget vores årskort til Aalborg Zoo, der giver os gratis besøg i både Jesperhus Blomsterpark og Givskud Zoo, så der skal vi nok også hen. Vi har også planlagt en tur til Randers Regnskov.  Men samtidig skal vi jo også huske at lægge hjemmepauser og tøffetid ind, så vi alle kan lade op og faktisk føle at vi har ferie også! 

Det skal nok blive en fin ferie for os alle! Så håber vi bare, at vejret viser sig fra sin fineste side...

Rigtig god sommer til jer alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...