mandag den 10. januar 2011

Flere indkøb og svømning

Der er faktisk rigtig gået redebygger i mig efterhånden, må jeg nok indrømme. Jeg har i hvert fald fået anskaffet en hel del til lillemanden indenfor den seneste uges tid og faktisk mangler vi kun få ting på listen endnu. Det er nogle små ting, som flere sparkedragter, nattøj, babysokker svøb, ammeslynge (som jeg insistere på at få, for jeg har bestemt ikke lyst til at flashe hele offentligheden, bare fordi min lille søn er sulten!) lagner, sengetøj (som jeg pønser på at sy selv sammen med legetæppet) badelagen, lidt nye håndklæder og sådan. Egentlig vil vi også gerne have sådan et øretermometer, men jeg ved bare ikke lige om man overhovedet kan/må bruge sådan nogle på babyer.

Af de store ting mangler vi stadig sengen, puslebordet, madras til sengen og babyalarm. Jeg har fået nogle anbefalet og kigget på nogle tests og selvfølgelig er jeg jo endt med mere eller mindre at forelske mig i det dyreste apparat, fordi det både kan give alarm, hvis baby ikke trækker vejret og måle puls og jeg ved ik hvad... Har vi overhovedet brug for sådan noget, når vi bor i sådan en lille lejlighed??? Vi må se, hvad det ender med, for en eller anden form for udstyr skal vi da have...

Turen til Ønskebørn i fredags var indbringende - efter 1½ time (incl. bustur) kom vi hjem med en hel del og 800 kr. fattigere... Men nu har vi så også fået fat i puslepude, ammepude, vaskefad, babydyne/pude sæt, stol til badekarret, badekar, stativ og ja så lige lidt mavestøtte til mig, for kan godt begynde at mærke, at den tynger nu - specielt på lænden. 

I ugens løb fik jeg også hentet endnu en babybox, denne gang med lækkert indhold med hilsen fra Libero


Så tror jeg nok også vi har bleer nok til at kunne klare os med i hvert fald den første uge til halvanden... Føtex havde super udsalg på en masse babygrej også, så der fik jeg også lige fat i en del af de andre småting til puslekurven, som vi manglede:


I torsdags var jeg ude og hente en skråstol, som jeg havde været så heldig at finde på gul&gratis til en ganske fornuftig pris og den er bare super fin og næsten ikke brugt!


Efter en tur hjemme i Skjern i weekenden stod vi så med en bærepose fyldt med baby bodies og en smule tøj, som min mor så lystigt havde fået fat i til os og mest glade var vi nok, da vi fandt denne fine sag blandt godterne:


Vi kan simpelthen bare ikke stå for Peter Plys og Vennerne - det er bare alt for nuser! Jeg fandt også en lille bomuldshue i posen og kunne næsten ikke tro på, at den lille tingest ville kunne passe vores søn! Det virker total surrealistisk, men hvor bliver det dog spændende alt sammen...

I dag var jeg så ude og lufte min nye badedragt i svømmeren for første gang og jeg kan kun sige, at det var super lækkert, selvom hele pensionistklubben havde valgt at gøre indtog derude lige præcis i morges også... pyt, jeg fik babybassinet for mig selv, hvor jeg kunne svømme nogle baner og lave lidt øvelser for ben og ryg. Der var også boblebad derovre, men det kom jeg hurtigt ud af igen, da lillemanden reagerede ret så voldsomt på boblerne og vandtrykket. Jeg tror ikke, han brød sig specielt meget om det derinde i maven, så ingen bobler til mig... Jeg gik hjem bagefter, for vejret var jo dejligt og så kunne jeg lige så godt gribe chancen for den ekstra motion. Blev så godt nok også nødt til lige at tage en lille morfar på sofaen i eftermiddags, men det var det hele værd! Følte mig meget frisk og fit for fight efter den tur.

Til slut skal maven da også lige vises frem. Her i graviditetens 32. uge og 1 dag:

2 kommentarer:

  1. Ja, det koster når man skal have en lille en :p Men dejligt, at I snart kan se en ende på jeres lange liste :)

    SvarSlet
  2. Det koster kassen! Men du har ret, det er fantastisk, at der er lys for enden af tunnellen også...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...