onsdag den 16. november 2011

Besøg, en start og på standby

Første weekend i november fik vi besøg af farmor og farfar. De havde lige lyst til at komme op og sige hej og vi hyggede os rigtig meget, da de lige kiggede forbi på kort visit... Her sidder Elias lige lidt hos farfar og fortæller en vældig historie mens klør fem er godt plantet i munden også...
Elias startede i dagplejen d. 1. november og faktisk gik det rigtig godt med indkøringen de første 4 dage og om fredagen var han der alene helt til efter frokost! Han kunne lide det og vi fik en dejlig træt dreng hjem... Desværre fik vi så en opringning mandagen efter, at vores dagplejemor var blevet syg og om vi ville have en gæsteplads til Elias. Det valgte jeg at afslå, for eftersom jeg ikke er startet i noget job endnu og Elias var i gang med indkøringsfasen, synes jeg ikke, det var så fedt at skulle sende ham et fremmed sted hen til en ny dagplejer og nye børn..

Nu har dagplejemor så været syg i over en uge og der er ikke udsigt til at hun bliver frisk i denne uge. Hun har fået sig en lungebetændelse desværre... Men pyt, så hygger vi bare herhjemme i stedet, selvom det er blevet meget svært at aktivere Elias tilstrækkeligt. Han kravler rundt over alt og elsker at gå på opdagelse - det er fantastisk, men også udmattende, for man skal hele tiden være over ham og holde øje med at han nu ikke lige får fat i noget, som måske ikke var så smart for en baby (jaa den manglende baby-sikring af lejligheden skinner tydeligt igennem her!) Faktisk er jeg begyndt at se lidt frem til at han skal af sted igen, for han får en helt anderledes oplevelse af dagen også selvom det er dejligt at have ham herhjemme... 


Hvis dagplejemor er rask på tirsdag, skal vi til kontaktmøde i dagplejen med dagplejepædagogen og før det skal vi på et lille besøg hos en veninde og hendes lille gut. Der kommer endnu en veninde og hendes lille datter, som er lidt over en måned ældre end Elias, så de kan helt sikkert lege godt sammen... Det glæder jeg mig meget til...

Ellers nærmer tiden sig jo for at vi skal til bryllup og til at vi for første gang skal sove ude og væk fra Elias.... Jeg ved ikke hvor meget far går og tænker på det, men jeg må nok indrømme at det stikker lidt i hjertet, selvom jeg VED at mine svigerforældre nok skal passe rigtig godt på vores lille guldklump... jeg er spændt på om jeg overhovedet kan sove, når det så endelig kommer til stykket... Jeg tror nu nok det skal gå rigtig godt alt sammen... Er bare spændt på om Elias holder sin farmor og farfar vågen den halve nat, nu hvor tænderne pibler frem, for det gør de! Som paddehatte!!! Snart har han 5 tænder, der er brudt igennem, for der er nemlig 2 fortænder på vej i overmunden... Så kan jeg nu godt forstå, at vi har haft nogle nætter med natteroderi og lur mig om det ikke også er ramlet sammen med et tigerspring... Det er SÅ hyggeligt... Men han er jo ikke til at stå for den lille charmør!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...