søndag den 15. oktober 2017

Mine kreative små...

Når jeg selv besidder en ret stor mængde af kreativitet, kan jeg ikke sige mig fri for, at det også smitter af på mine børn. Jeg elsker, at de har lyst til at følge mors skøre idéer og de kommer ofte, når jeg er alene med dem begge på én gang og vejret ikke fordre til at komme uden for eller hvis de bliver trætte af at se den samme film for 117. gang.

Denne idé opstod, da vi i flere uger havde set Vaiana på repeat og jeg var i gang med at lave forberedelser til Theresas fødselsdag og egentlig er det noget jeg har med helt tilbage fra min egen barndom, hvor vi lavede "fiskekasser", huse og lignende i gamle papkasser, som min mor havde til overs...

Jeg udstyrede begge børn med maling og pensler og fortalte at temaet var "under havet". Derudfra måtte de selv vælge, hvad de gerne ville lave i kassen... Elias gik med Svampebob firkant og Theresa valgte meget klassisk at det skulle være Ariel i hendes kasse...

Først malede de kasserne indvendigt. Så skulle de tørre og altimens kunne vi så lave udsmykningen.




Elias gik stærkt til opgaven med god fantasi og fantastiske evner til at få det hele til at komme til live med sine tegninger. Theresa fik sin bror til at tegne en krabbe og valgte så et klistermærke fra skabet, som hun satte i sammen med en smule anden udsmykning...



Jeg er selv ret overrasket over hvor godt det blev. Det er ikke sidste gang, vi laver kasser sammen. Det kan være, at de kan overtales til at lave julekasser, når den tid kommer om ikke så længe...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...