lørdag den 4. december 2010

Barnevogn...

Sikke en jungle at bevæge sig ud i! Er bare Så glad for at vi tog imod hjælp fra en rigtig sød ekspedient, for nu har vi fået rigtig god vejledning og valgt vores barnevogn, som allerede er bestilt hjem hos Ønskebørn... Der er 10-12 ugers leveringstid på sådan en vogn, så det var et godt tidspunkt, vi kom af sted på i dag og så er det den første ting, der kan krydses af "indkøb til baby"-listen. Ikke en helt billig vogn, når der både kommer lift, specielt stel med punkterfri dæk, regnslag og fluenet oveni prisen, men alt i alt er vi godt tilfredse og sikre på, at vi ikke kommer til at fortryde vores valg...

Vognen vi har valgt er en Emmaljunga Big Star Supreme:


Jeg havde egentlig sat mig for, at vi skulle have en combi vogn, der kunne laves om til klapvogn senere, men da babyen ikke kan ligge særlig længe i barnevognsdelen, fordi den ikke er så stor og sådan en vogn ikke er godkendt som sovevogn hos mange dagplejere, så kunne jeg godt se, at det ikke var særlig smart at vælge sådan en vogn.

Før jeg kiggede combi vogne havde jeg faktisk forelsket mig i lige netop den model, vi har valgt - det var også den Thomas pegede ud, da vi stod i butikken, som den han bedst kunne lide og det helt uden, at vi havde snakket om det hjemme fra. Faktisk så vi os varme på modellen i hvid/brun læder, men var bange for, at den ville blive for svær at holde pæn, så vi gik med modellen i farverne på billedet, sort med en rød stribe.

Ellers sker der ikke det helt store. Vi går og forbereder os til julen lige så stille og roligt og maven vokser stødt... Billedet her er fra d. 3/12-2010, hvor jeg er 26 uger og 5 dage henne i graviditeten:


Baby er stadig virkelig aktiv, der går ikke en dag, hvor jeg ikke mærker ham, uden at jeg behøver at gøre noget for det. Han skal nok selv gøre opmærksom på, at han er der, så det må da været et godt tegn... Han reagere helt vildt, når vi sætter musik til maven i høretelefoner og når Thomas nusser maven ved sengetid. Jeg er spændt på at se, hvordan han reagere på den sukkerbelastningstest jeg skal have taget d. 14 december - jeg synes jo ikke, det er det slemmeste i verden, men er lidt bange for, at han får noget af et sukkerchok... Krydser fingre for, at alt er som det skal være og så må jeg ellers bare holde lidt igen med juleslik og småkager...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...