søndag den 2. oktober 2011

Åbent hus hos Sundhedsplejerskerne & Dagplejebesøg

Det har været en mægtig begivenhedsrig uge vi er ved at afslutte... Thomas er startet på arbejde igen, Elias og jeg har været småsyge og så har vi lavet en hel masse spændende i løbet af ugen.

Mandag formiddag tog Elias og jeg til Åbent Hus nede hos Sundhedsplejerskerne i stedet for til babysvømning. Jeg var sløj og havde det ikke godt med at skulle i vandet med ham, så vi ville hellere ned og se hvad det var for noget det åbent-hus-værk... Elias have lidt problemer med at falde i søvn om formiddagen, men lige så snart jeg lagde ham i barnevognen og kørte gik han ud som et lys! Jeg ordnede lige nogle ærinder, så han kunne få lov at sove og derefter smuttede vi ned og at kigge... Der stod en hær af barnevogne, da vi kom derned og det var næsten ikke til at få plads nogen steder... Men vi fik parkeret og kom indenfor. Der var rigtig mange dernede... både mødre og fædre og deres små pus. Elias fik gjort sig bekendt med nogle af de små piger dernede og charmede dem alle! Han begik sig utrolig godt dernede og klarede den time, vi var der, rigtigt fint... han faldt da også i søvn igen på vejen hjem, så det har bestemt drænet ham for energi, at skulle forholde sig til alle de mennesker, men han klarede det godt!

Vi fik i sidste uge et pladstilbud til Elias hos en dagpleje i Nørresundby, så der var vi ovre i onsdags for at snakke og se om det var noget for Elias og det var det bestemt. Han befandt sig rigtig godt og kunne godt lide omgivelserne og ikke mindst Karin, som bliver hans dagplejemor. Han mødte også Isabella, som er 1½ år gammel - hun var helt vild med Elias og aede ham på hovedet og synes han var mægtig sød... Det lyder som om at Elias bliver den yngste i flokken, men han skal nok kunne følge med de andre, så travlt som han har i forvejen... Så til november starter Elias i dagpleje i Nørresundby... Det skal nok blive spændende...

Torsdag havde vi besøg af Christina og hun og Elias hyggede sig gevaldigt sammen :) Hun var så sød at tilbyde at køre os i Storcentret i fredags, så vi kunne komme ud og købe diverse ting og sager i Bilka og Stof & Stil. Det var bare SÅ hyggeligt og dejligt med liftet, for det havde været en udfordring at skulle slæbe alt det hjem, som vi skulle have... Egentlig var det ikke så mange ting, men det fyldte meget, så med både det og barnevognen havde det været sin sag at få det med hjem i bussen... Jeg købte en Slee Bee (en sove/kørepose) til Elias, som vi håber at få brugt en hel del her i løbet af vinteren og ikke mindst når han får klapvogn, den kan nemlig også bruges som kørepose til den!

I Stof & Stil fik jeg købt lidt mønstre - et strikkemønster til min svigermor, som gerne vil give mig den poncho, som jeg har ønsket mig i julegave... Ihh jeg glæder mig allerede til den er færdig! Ellers fik jeg købt et mønster på en heldragt og en kjole, nogle fine knapper og kantbånd... Jeg stoppede der, men jeg kunne have købt hele butikken! Jeg glemte at købe et mønster på en hynde til Elias' Trip Trap stol, så jeg skal derud igen, for det kunne være rart at have noget at skifte mellem, så den han sidder med nu også kan blive vasket... Den er efterhånden ved at være godt smurt ind i grød og mos!

Det var hvad vores uge er gået med... Lige nu tror jeg det er tid til en lur mens Elias også tager sig en, for søvn er det ikke blevet til meget af i løbet af ugen... Elias spiser stadig en gang om natten og selvom det ikke er mig, der giver flaske der, så skriger han alligevel så meget at min søvn også bliver ødelagt og når han så insistere på, at vi står op kl 5.45 herhjemme, så bliver det til noget søvnunderskud må jeg sige...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...